Wednesday, 1 July 2015

STORY: I Met Jerry (10)

When a man loves a woman, he tells her. When a woman loves a man, she tells the world. I had just added another personal love quote to my diary. I smiled.

Small Shakara


It dawned on me. Love is a beautiful thing but it can also be painful. You have to fight to keep it. You have to nurture it to grow. And you have to get angry to appreciate it. Yeah, I think so.

I was angry.

I was angry with myself for letting this man who came from nowhere sweep me off my feet. I was angry with myself for allowing this man to make me fall helplessly in love with him. I was angry with myself for thinking about this man at every second of the day. I was angry with myself for being angry with this man.

I haven't spoken to Jerry since I read that text message on which he wrongly spelt my name. I had refused to pick up his calls or reply his messages. I think I need a deliverance from the spirit of malice.

Deep down in my heart, I wanted to hear his voice. I have missed him. But I was still not picking up his calls. Why am I like this?

I wanted him to know I wasn't happy with him. He already knew I wasn't in a good mood. But he didn't know he was in trouble with me.

Phone rings.

Phone rings. "Don't you think this man has tried enough?" I ignored it.

Phone rings. I shrugged.

Phone rings.

After a while, I picked up his call. It might not have been the sweetest phone call in the world, but it was one of the truest calls my heart has ever received.

~excerpt from the call~

Amaka: . . .and then you misspelt my name.
Jerry: Oh my Wonder, I'm sorry. It was a typo. No vex.
Amaka: Hmm. . . oya spell my name correctly now.
Jerry: *Laughs* Ok ma, N-W-A-M-A-K-A. I love you anyhow.
Amaka: *Giggles* I love you too.

Sometimes Jerry and I seem as a perfect match made from heaven. Other times I wonder what a mess we are together. But most times I feel my heart is so naked that he can see right through it. He knows the exact words my heart wants him to say. How much more magical can he be?


Jerry loves me very much. That's why I can do 'small shakara'.

. . .to be continued next week. >>>


* * * 
I'm assuming everyone knows what 'small shakara' means. Just in case you don't, ask my blogger-friend, Sweet Mo. She does it well. Lol

Happy New Month, Sweeties!


See previous chapters - 
Ch. 1 : I Met Jerry
Ch. 2 : Phone Calls
Ch. 3: Magic and Wonder


Written by Nwamaka Ajaegbu 
Twitter: @Amakamedia
Email: amakamedia@yahoo.com

Heart Rays . . .giving out  the light.

27 comments:

Glowyshoe said...

You sef you were dying inside assumn he didn't call you, i bet you were gonna call him.. Amaka enjoy your new found love ... I just hope we will recieve IV

www.glowyshoe.blogspot.com

Deborah Anyeasi said...

Hmmmm..........I want to fall in love ooo

Obiri Yaw said...

small shakara. lol. That's a normal thing for ladies. My regards to Mr. Jerry. He is a man!

Christy said...

Beautiful story. Please, what is shakara?

Gloria Okaimam said...

Amaka you know i must come for you. Now this is an old meeting you had with Jerry. The recent should be your birthday outing or messages abi Jerry didn't call on your birthday?
Seriously am so happy about the hint you dropped via comment on Trendy Living Blog.. God is just starting with you..


Www.trendwithgloria.blogspot.com

Amakamedia said...

Hehehehe. . . I already told you how my birthday went in the last picture I posted HERE . Jerry wasn't there. Was he?

Amakamedia said...

*lips sealed*

Amakamedia said...

Come sweetie, lemme lay my hands on you to give you some love annointing. Lol.

Amakamedia said...

Lol. It's not our fault.We were created to do shakara while you guys were created to do the chasing. God balanced the equation wella.

Amakamedia said...

Sweet Mo will be here to answer that question soon. She can describe it better. lol.

KayCee Blunt said...

Na that shakara makes running after girls fun and gratifying. we men like to conquer and we don't appreciate what comes easy!!. Amaka, continue the shakara but take it easy.

Gabe said...

Good one. My uncle said that Shakara is one of the reason he enjoys chasing Nigerian Girls.. That Yankee Babes (akata) Make it too easy for him.. He likes the Adventure of chasing while she acts like she is not Interested, as he pesitently makes his case why she should give him a chance.. he says that with akata babes by the time you get into the room her clothes are already off but Nigerian babes you have to take off her clothes by yourself, which he seems to enjoy.. so guys some Nigerian Guys find Shakara encouraging and interesting…

lindaspears said...

Hahahaha...... Jerry is in love trouble. Amaka, I like your style. I be proper najia chic and I believe in doing SHAKARA well well…Infact I am doing it right now for this fine bobo…LOL

Amakamedia said...

Thank you! #TeamShakara

Adenike Bamigbade said...

I stamp that quote, you got it right.

Not all Nigerian men can be very patient like that but what matters is the love bond.

Tomi 'Molola said...

Lmaooo. Which kain love be this self. That got me laughing.

I will just act like you didn't just say I do shakara. No it can't be me. You must have found yourself another sweet Mo.

Ely said...

Hi Amaka. i posted a comment earlier. Its not showing here.

Ely said...

And she denied it. Describe shakara. Is it a bad thing?

ayanbajo ajibike said...

Amaka, sha take it easy, one of d very things that kills love is when it is moving toi fast, slow slow, like the quote i usually say to my self, when love drives you crazy be sure to use your seat belt, all d best Amaka

Fradulinks said...

LMAO!!!! Girl power things.

Fradulinks said...

LOL. Chei… Naija boyz have suffered in your hands Lindaspears, Lol…u gon be single for a long time if you keep doing this

catwalkwithPAT said...

See as this story dey totori my body...love like in the movies.

catwalkwithpat.blogspot.com

Alisa Susan said...

LMAO!!! O KAM SI JE.... AMAKA IS IN LOVE... JERRY BOBO DON'T BREAK HER HEART OOOO!!!! Notice its all in caps

Zeezee said...

Nice story
Nice one

Tope said...

I only just came across this story. Got to say I totally love everything going on here.

This might be a bit OT, but i miss you on BBM, Amaka! Abeg come back.

Amakamedia said...

Your previous comment kinda inspired this post: Editorial Guidelines For Heart Rays

Don44 said...

Fiction looking so real. Intrigues, twist and turns, romantic feeling to the whole story. Who can tell the end of a book wey the writer still dey write? Hmmmmm........

Blogger Widget